maandag, oktober 31, 2005

Gelooft een lieveheersbeestje in de hemel?

Al een aantal weken word ik geteisterd. 's Avonds zit ik dan achter mijn laptop, bureaulampje aan. Tuurlijk komen insecten daar op af. Dat is logisch. Met name omdat ik ook mijn balkondeur heb openstaan.
Maar de laatste paar weken komt er iedere dag een lieveheersbeestje in mijn kamer, onder mijn lampje, boven mijn laptop. Heel apart. Het is ook elke keer een andere. Dat vind ik ook het rare. De ene keer is ie rood met 4 stipjes, en soms is het er een met maar 2 stippen. Gisteren kwam er een oranje langs en vandaag kwam er een rode met doorlopende stippen bij me neergevlogen.

Waarom?
Wat is de logica van die beestjes?
Wat doen ze daar bij mij?

Volgens de site van zinloos geweld staan lieveheersbeestjes symbool voor geluk en liefde.
Das prima. Maar komen ze me daarvoor nou elke keer lastig vallen? Pff...Dan vliegen ze weer op mijn toetsenbord of in mijn haar...
Het is mij duidelijk waarom ze tot symbool gekozen zijn van de stichting tegen zinloos geweld. En niet omdat ze zo lief zijn, maar omdat ze je prikkelen TOT zinloos geweld.

Geen opmerkingen: