dinsdag, maart 09, 2010

VROUWELIJKE ROMANTICUS ZOEKT KLUSJESMAN

De crisis om mij heen
Maakt mij een romanticus

Het reparen van een lamp
Het zoeken naar het licht

En daar waar ik woonde,
studeerde, at en sliep

Daar waar mijn bestaan
Ten volste werd benut

Leefde ik in donkerte
Maar, gelukkig kwam er licht

Weken, maanden, jaar verstreek
En alles leek toen prima

Maar wederom vertrok het licht
Daar waar ik primair van leefde

Waar ik was en vies van ben
Waar ik mijn verlangen vervul

Verlichting stak ik aan
Hoop op beter kunnen zien

Met wat verbeelding zag ik wat
Maar zien deed ik wat minder

Op de tast ging ik maar af
Mijn neus ook achterna

Tot dan toe als een blinde malle
Met vooruitzicht in gedachten

Maar wederom vertrok het licht
Daar waar ik primair van leefde

Waar ik was en schoon van ben
Daar waar ik mijn vuil vervang

Het reparen van een lamp
Het zoeken naar het licht

Het vinden van de juiste dingen
Dat je weet waartoe het leidt

Enkel de weg, de binnenbaan
Is een verlichting in mijn bestaan

En romantisch is het beeld
Het plaatje wat ik hier nu schets

Een grot bezaaid met kaarsjes
-Weliswaar met warmte en romantiek

Even wennen - ja dat zeker,
In de donkere kamer van mijn grot

Het reparen van een lamp
Het zoeken naar het licht

Leef ik nu in donkerte
Hopend op wat licht

2 opmerkingen:

Dieter zei

Zit ze echt om hulp velegen,
Of is het gewoon een mooi gedicht?

Immers, het vinden van Het licht,
Kan het beste met je ogen dicht

Niemand kan je daarbij helpen,
Het is een kwestie van geduld

Het vervullen van verlangen,
Is met een vage sluier omhuld

Wachten op een puntje dat dichterbij komt,
Is als verstoppertje spelen op een open vlakte

Kale dagen die voorbij flitsen,
En helemaal niemand die op je zit te wachten

Doe je ogen dicht en vind jezelf,
Dan zal JIJ het licht uitstralen

Niet langer mee in je kleine gewelf
Maar voor altijd Mooie verhalen!

Eva zei

Ehm, om antwoord te geven op je vraag: ik zat echt om hulp verlegen, want mijn lampen deden het niet in mijn woning... Het begon in mijn woon/slaap/studeerkamer-in-1 gedeelte. Al een aantal jaar geleden weliswaar, maar gelukkig had ik toen een stalamp maanden later gekocht. (Voor de plaffoniere in mijn woonkamer heb ik minimaal een trap nodig).
Nu was het zo dat het licht in mijn badkamer ook kapot ging, en niet veel later ook van de keuken en de hal...tsja, en het ging ook niet om een nieuw peertje vervangen, maar met de hele aansluiting was iets mis mee...je kan je voorstellen dat ik met mijn 2linkerhanden mij behoorlijk onthand voelde...nuja, tht's the story...uiteraard verpakt in een mooi gedicht ;)