zondag, februari 06, 2011

Uitwaaien

Klapperende ramen
Loeiende lucht
Met zo nu en dan een ferme windstoot

Ik zag er behoorlijk tegen op
Om naar buiten te gaan
De straat op
De wind in

Dat er dan net zo’n stroompje koude wind
Precies via je nek je rug op blaast
Ijs en ijskoud
Brrrr

Dat de orkaankrachten je van je fiets omver
Proberen te blazen en te duwen
Onverwacht en erg hard
Aaah

Ik zag er behoorlijk tegen op
Om naar buiten te gaan
De straat op
De wind in

Maar ja,
Ook ik moet eten

Gewapend met heel veel dikke kleding,
En een ietwat stalen ros
Sprak ik mijzelf moed in en
Trotseerde ik het gevaar

Eenmaal buiten
Viel het eig’lijk best mee

Zoveel langzamer fietste ik nu ook weer niet
-niet minder dan normaal

En bovendien
-Hoe kan ik dat nou vergeten?
-Iets wat ik totaal over het hoofd heb gezien!

Ik zag er behoorlijk tegen op
Om naar buiten te gaan
De straat op
De wind in

Maar op de terugweg
Had ik meewind
Mmmmmm

2 opmerkingen:

Ine Verhoeven zei

Kostelijk en heel goed neergezet.

sbecht zei

Mooi en origineel geschreven.