dinsdag, maart 01, 2005

Godswonderen, luie donders en mazzelpikkies...

Hallelujah!! Godswonderen zijn de wereld nog niet uit!

Ik "volg" het vak KMT, wat staat voor Kwantitatieve Methoden en Technieken. Toen ik voor het eerst die naam las...ik weet niet precies wàt ik dacht, maar dat het over Financiële rekenkunde, Lineair programmeren en Levensverzekeringswiskunde zou gaan, dat had ik niet gedacht cq. op gehoopt.

Nuja, tis natuurlijk HEAO, dus wij krijgen de kans om deze onderwerpen in 4 toetsen te maken. Is het gemiddelde van de 4 toetsen tezamen voldoende, dan behoeft men het tentamen niet te maken! Een lucratieve deal dus!

Maar goed, vandaag had ik dan de eerste toets...onderdeel Financiële rekenkunde...
Ik had dat vak ooit eens op NIvRA-Nyenrode gehad...colleges nooit gevolgd etc... na een mooie poging het vak op mysterieuze wijze toch behaald..

Ja, en nu??? Ik had moeten leren. Ik had gister al moeten beginnen met leren...en vanochtend had ik kunnen leren...Maar ik had GEEN zin!!Heb in een vlaag van verstandsverbijstering wel mijn aantekeningen er bij gepakt, maar tevergeefs.
Patience-confrontatie en Mijnenveger was het enige wat mijn concentratie nog aankon...

Toen bedacht ik me het vogende plan; 5 minuten voordat de toets zou beginnen zou ik nog eventjes vragen of vrijstelling mogelijk was voor die bewuste toets...HAHAHA! Wat ben ik toch een leuke dreamer... maar zo onrealistisch als t maar kan!

De minuten kropen voorbij en na mijn persoonlijke adviseur geraadpleegd te hebben, besloot ik toch maar langs te gaan...immers er is een grotere kans dat ik deze toets haal dan dat ik 15 miljoen win...en met die gedachte haastte ik mij naar de tram...

Daar was ik dan..de les begon...allereerst een niet zo fijne mededeling:
DE TOETS WORDT VERSCHOVEN NAAR VOLGENDE WEEK!!

Joechei!! Joechei!! Eva blij!! Ach, nu is het een uitstel van executie...
Maar na de les was ik van plan idee B naar voren te brengen...

"Ja meneer, nu is het zo, dat ik de eerste toets al heb gehaald op NIvRA-Nyenrode. Dus mijn vraag zou zijn of ik daar vrijstelling voor zou kunnenkrijgen.."
"Grmbl..mopper...mopper...enne welke onderdelen had je daar dan behandeld?"
Ik overhandig hem het onderwijsprogramma van het betreffende vak. Afkeurend en quasi-geïnteresseerd kijkt hij het papiertje..
"Zucht...en wat had je dan voor dat vak?"
"Eeh...een 6 meneer..," zei ze terwijl ze probeerde op haar onschuldigst probeerde te kijken..
"Ja maar dan moet je me wel even een mailtje sturen....grmbl..grmbl...zucht...zucht.."

Hihi, Eva= nu heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij!

Alhoewel ik het omschrijf als een godswonder, ben ik meer heilig overtuigd van het fenomeen mazzelpikkies...

Mazzelpik= joods voor geluk dat je besneden wordt?
Mmm..laat ik het maar op een vrijstelling houden voor deel 1 van KMT...ik ben niet zo veeleisend...

Geen opmerkingen: