woensdag, december 14, 2005

Wat voorafging...

Rond kwart over elf ontwaak ik. Ik wrijf de slaap uit mijn ogen, check mijn telefoon en bemerk dat ik een berichtje heb ontvangen . Zie je wel, dat checken is niet voor niks!

Coen, een oud-collega van mij, had mij een berichtje gestuurd of ik zin heb om naar de film te gaan vanavond: de premiere van King Kong! (Dresscode: Black tie/gala)

Dat klinkt zeker goed! En snel hop ik uit mijn bed en zet mijn computer aan (het begint al bijna op een ochtendritueel te lijken...)...

Ik bericht hem -over de msn- dat mij dat erg leuk lijkt, maar dat ik planningtechnisch gezien wel enige problemen heb...

Omdat ik altijd begin bij het begin, besloot ik rond een uur of 12 eerst te gaan ontbijten (brunchen/ lunchen/ what ever): 2 bruine bolletjes met zalm! Daarna snel douchen en aankleden.

Als eerste zou ik langs de hakkenbar moeten gaan om mijn -reeds eerder genoemde- pumps te voorzien van nieuwe hakjes. Vlakbij mij zit een ambachtelijke schoenmaker en ik vroeg hem dan ook, gezien de tijd, of hij ze binnen een half uur kon fixen.

Vlug ging ik op zoek naar panties. Die vond ik bij een zelfstandige ondernemer. Onder de indruk van zijn kennis (hij vertelde me precies welke maat ik moest hebben en welke kleur) ging ik met een goed gevoel weer terug naar de hakkenbar, waar ik mijn schoentjes kwam halen. Daar aangekomen zag ik dat mijn hakken er keurig uitzagen, verbaasde me om de prijs -in positieve zin- en gaf hem zelfs ruim 22% fooi voor de goeie service en snelheid waarmee hij mij hielp.

Eenmaal thuis, kleedde ik mij snel om, maakte mij op en ging er als een speer vandoor. Om 15.30 had ik namelijk een afspraak.

Gisteren werd ik gebeld of ik reserve wou zijn voor een marktonderzoek. Als er iemand uitviel zou ik daarvoor in de plaats gaan (dus tot 18 uur) en zou dan 35 eu krijgen. Als niemand uitviel echter kon ik gelijk naar huis...met 15 eu!

Om 15.31 arriveer ik bij het onderzoeksbureau. Zwaar overdressed in mijn galajurk, maar als ik mee zou doen, zou ik het qua tijd anders niet redden. Drie minuten na mij komt een meisje. De groep blijkt compleet te zijn. Ik wordt omgeroepen en krijg 15 eu. Dat is pas makkelijk geld verdienen...

Rond 16 uur ben ik thuis en zie dat mijn order voor een nieuwe telefoon een foutmelding heeft. Ik baal.
Het toestel wat ik nu heb, de Nokia 6600, heb ik al bijna 2 jaar. Toenterijd was het toch een van de nieuwere speeltjes op telefoongebied: er zat een camera en videocamera in. Met het oog op de technolgie (ik had het idee, dat voordat er weer iets betaalbaars geavanceerd op de markt zou komen, we wel weer 2 jaar verder zouden zijn) had ik een 2 jarig abonnement afgesloten. Iets wat ik normaal nooit doe.

Dit keer wou ik voor de MDA Vario gaan, soort van Qtek 9100, maar dan een variant die T-mobile uitbrengt en dus goedkoper is: camera (1,3 Mp), uitschuifbaar toetsenbord, Internet Explorer, Word, Excel, Bluetooth, USB, IR, WiFi en met 512 MB extra geheugen. Een leuk toestel, echt iets voor mij, en niet veel groter dan het apparaat wat ik nu heb. Ook zou ik een abo met ONBERKT internet/email/chat (Data Internet Flat fee) nemen. Alles uitgezocht op www.sitel.nl. Een aanrader als je je T-mobile contract wil verlengen met een leuk toestel.

Afgelopen maandag had ik het contract al naar hen gefaxt, maar nu was er een foutmelding en moest ik de procedure nog eens uitvoeren. Bah, daar had ik natuurlijk geen zin in!
Heb toen contact gezocht met www.telepoint.nl, gevestigd in Amsterdam. Kon ik voor dezelfde prijs mijn toestel halen...werd mijn verzoek tot verlenging bij T-mobile AFGEWEZEN!

En toen werd ik pissig.... en een Eva meemaken die boos is, is geen pretje...

Nu moet ik een brief sturen naar T-mobile met de vraag waarom ik ben afgewezen blablabla duurt weer 7 dagen... En dan te bedenken dat ze me vorige week zelf een brief hadden gestuurd met de vraag of ik bij hen mijn contract wou verlengen!

Maar goed, nadat ik bij Telepoint was langsgegaan op de Utrechtsestraat had ik snel nog wat gegeten. Vanavond zou ik in ieder geval een leuke avond hebben! Inmiddels is het kwart over 6 en hol ik gauw naar beneden...

Geen opmerkingen: