woensdag, juni 08, 2005

Hiep hiep huura-subsidie!

Toen ik hier kwam wonen zou ik aanspraak kunnen maken op huursubsidie. Daarvoor kijken ze naar je belastbare inkomen van het voorgaande jaar. Aangezien ik toen voltijd werkte was mijn inkomen voor huursubsidie te hoog.
Gelukkig kon ik aanspraak maken op de vangnetregeling, omdat mijn hele situatie gewijzigd is. Ik raad het je niet aan. Moest eerst een afspraak maken voor een intake gesprek en daarna...Wat een papiermolen is dat! Elke 3 maanden moet ik overal kopieën van maken en opsturen...pfffffffff..Maar goed, het subsidietijdvak eindigt 30 juni en dan wordt er weer bekeken of ik recht heb op huursubsidie...

Maar helaas...mijn inkomen over 2004 is nog steeds te hoog. Dat betekent dat ik weer aanvraag moet doen voor een vangnetregeling.

Natuurlijk zijn het ambtenaren in een wereld vol procedures en regels, waar ze het woord efficiënt niet kennen en waar logisch nadenken een probleem is...

In augustus zal ik WEER langs moeten gaan voor een intake gesprek! De meneer van Dienst Wonen die ik aan de telefoon had vroeg ik waarom dit niet telefonisch afgehandeld kon worden. Maar nee, dat zou niet kunnen, want er is wel degelijk sprake van een ander gesprek. Dit gaat over het inkomen van 2004 en het vorige over 2003. Ik vertelde hem dat mijn verhaal niet anders zal zijn dan de vorige, namelijk dat ik per september 2004 voltijd ben gaan studeren en dat ik nu alleen een bijbaantje heb en dus geen inkomen op voltijd niveau.
Als antwoord daarop vertelde hij mij dat ik niet perse hoef te komen. Maar dan zou ik ook geen aanspraak kunnen doen op de regeling.

En ik maar denken dat ambtenaren saai zijn en geen humor hadden...

Geen opmerkingen: