dinsdag, mei 31, 2005

Bij de derde boom naar rechts en dan eh...

In het kader van goede, niet-uitgesproken, voornemens heb ik sinds vorige week mijn skates weer uit de kast getrokken. Vandaag viel het mij weer op dat het belachelijk is dat ik niet vaker in het Vondelpark en/ of Rembrandpark te vinden ben, daar ik op steenworp afstand daarvandaan woon! En als IK zeg steenworp afstand, dan is dat ook zo!

Vandaag had ik de volgende route bedacht: eerst zou ik een brief op de bus gooien, waarna mijn trip vervolgde naar de zonnebank. Na daar gelegen te hebben zou ik mijn tocht vervolgen naar het Vondelpark om daar een rondje te skaten.

Eenmaal daar aangekomen was ik nieuwsgierig of ik de weg zou kunnen vinden naar het Leidse. Voor de meeste mensen is dit niet moeilijk, maar ik ben een geboren ster om te verdwalen..zelfs als ik alleen een rechte weg hoef te volgen...

..

Eindelijk!! I've reached!! Ik vond dat ik mijzelf wel mocht trakteren op een fluitje, en dan doel ik niet op zo eentje die geluid maakt...Eerst maar eens pinnen..En dan bekijken welk terras het volst is...mmm...overal is de zon achter de bomen...maar bij de Heinekenhoek hadden ze nog een lekker plekkie over.

Daar zat ik dan. Voldaan met trots. Dapper dat ik dat hele stuk geskate had...Het is weliswaar een stuk van 15-20 minuten van mijn huis, maar tóch, voor mij, Smintbabe alias de OV-ster, was dit een hele overwinning...(is t zó erg? Ja, 't is echt zo erg...)..

Daar mag op gedronken worden, en ik proostte en hoopte dat ik straks het stuk weer terug kon skaten...zonder te verdwalen...

1 opmerking:

Anoniem zei

Daar moet op gedronken worden (hi-ha-ho)!