maandag, februari 13, 2006

Niet erg uitgeslapen...

Om half 8 liep ik naar buiten, pakte de bus naar WTC en arriveerde daar ruimschoots op tijd. Dat trof, want ik moest nog even sigaretten halen en Smint. Om 8.03 zou mijn trein vertrekken richting Almere. Ik had nog ruim een kwartier.

Het was me dan toch gelukt. Mijn afstudeeropdracht bij 999Games. Als een kind was ik zo blij!
Alleen dat vroege opstaan... tsja, daar moest ik toch wel even weer aan wennen..

Ik sta op het perron. Er stopt een trein om 7.58. Die moest ik niet hebben, dus ik wacht op de volgende.

Omdat ik van mening was dat ik ook nog een leven heb naast mijn studie, had ik een 20 uurs contract weten te regelen. Dit vond ik ook overigens zeer normaal, maar ik geloof dat de meeste studenten in mijn klas toch een 32 uurs contract hebben.

Het duurt wel lang, even lijkt het erop alsof hij te laat is. Immers, het is al 8.04. Maar gelukkig arriveert daar de trein. Op de zijkant lees ik 'Schiphol'. "Nee, die kant moet ik niet op," denk ik bij mijzelf en verbouwereerd ga ik nog maar eens wachten.
Terwijl ik een sigaret op steek loop ik naar het infobord. Ook al vind ik het raar dat ik op de "achterkant" van het bord moet kijken, toch doe ik niets met die informatie.
Ik zie dat de volgende trein pas om 8.16 gaat. Verbaasd neem ik nog een hijs. "Zou die gewoon zijn doorgereden?", gonst het door mijn hoofd. Kennelijk had ik iets over het hoofd gezien.
Je zou zeggen dat je dat met zo'n groot geel gevaarte dat vrijwel niet kan overkomen.
Mij wel. Kennelijk.

Het opzetten van een goed management informatie systeem werd mijn doel als afstudeeropdracht. En ja, het vroege opstaan en laat thuiskomen heb ik daar best voor over. Er zijn maar weinig bedrijven waar ik oprecht echt geinteresseerd in ben. En -patriotzijnde- gaat mijn voorkeur uit naar uit de grond gestampte Nederlandse bedrijven.

Het was al 8.16, maar een trein zag ik niet. Met een slakkengang wend ik mij wederom tot de infobord. Iets zegt mij dat er iets niet klopt. Ik heb IETS over het hoofd gezien. Op mijn telefoon kijk ik nog even na of het inderdaad wel maandag is. Het blijkt inderdaad maandag te zijn.
Op het bord zie ik toch echt dat er op maandag om 8.16 een trein zou vertrekken richting mijn bestemming. Ik snapte het echt niet...

Achter me gaan de deuren dicht, de trein maakt aanstalten om te rijden.
Ik draai me een halve slag om.

Heel langzaam beginnen de tandwielen te draaien.
Ik kijk nog eens goed op het infobord.
Tevens kijk ik op het bord, waar het perronnummer is aangegeven.
Daar viel een kwartje.

Vol schaamte wachtte ik nog een kwartier op de trein van 8.33.
Dit maal op het goede perron.

Geen opmerkingen: