vrijdag, februari 03, 2006

Ik wou echt heel graag!

Gebeurde mij dit echt?
Ik was stomverbaasd om mijzelf. En ik baalde.
Vanavond had ik afgesproken met de ladies om lekker uit te gaan... em daar verheug ik mij altijd op!

Nadat de wasmachine en mijn moeder overuren hadden gedraaid, besloot ik toch maar in Alkmaar te slapen. Het was al laat. En aangezien ik mijn nachtrust belangrijker vond dan college, nam ik de eerste 2 uur maar vrij.

Rond 8 uur stond ik op en een uur later nam ik de trein naar Amsterdam. Eerst al mijn kleren uitpakken thuis. Rond 11.15 arriveer ik op school. Sociaal Recht. Wat moest ik me hierbij voorstellen? Wetgeving omtrent de deur open houden voor iemand? Oude vrouwtjes helpen bij het oversteken?
Mijn 3 shawls drappeer ik zo op tafel dat er een zacht kussentje ontstaat. Ik buig mijn nek en leg mijn hoofd neer op het heerlijke slaapgedeelte, welke ik net gecreerd heb. Al snel sus ik weg.
Multitaskend -al slapend probeer ik wel iets op te nemen van de les- reis ik ver weg...

Verschrikt word ik wakker. 2 Laatkomers. En dat nota bene bij Sociaal Recht! Ze gaan achter mij zitten. Ik leg mijn hoofd weer neer en probeer verder te pitten.

"Eva!"..."Eva!"...

Versuft kijk ik om. De laatkomers stellen mij behoorlijk ingewikkelde vragen. Over wat ze nu allemaal hebben gemist. Desondanks weet ik hen behoorlijk bij te praten.

Trots op mijzelf, gaap ik nog eens en probeer weer lekker in te sussen. Ik geniet van de warmte en de zachtheid van mijn shawls...

...

Clara en ik gaan even naar beneden. Ik wil een Red Bull light, maar helaas. Uiteraard is die op. Dan maar een gewone cola, ik moet toch caffeine hebben.. Ook bestel ik maar een tosti, misschien dat het dan beter met mij gaat. Had al 4 sneetjes bruin brood gegeten, maar ik heb echt behoefte aan energie...

Na het college daarop volgend, moest ik mij haasten naar mijn werk. Weer had ik een energyboost nodig, dus at daar nog 2 sneetjes brood.
Ze vragen me of ik morgen een uur eerder kan beginnen. Ik baal wel, want dat zou betekenen dat ik niet uit zou kunnen gaan. 8.45 Op staan is te vroeg voor mij als ik nog wat wil gaan drinken.

Rond 20 uur was ik thuis.
Gaar.
Op.
Half 9 begon ik met koken. Weer eens te uitgebreid. Wel lekker genietend.
Rond 22 uur klaar.
Discussie.
Dillemma.
Hulplijnen ingeschakeld.

*Suf
*Moet vroeg opstaan om te werken
*Ga morgenavond ook nog uit
*Begin maandag bij mijn afstudeeropdracht
*...in Almere (lees: nog vroeger opstaan)
*Nachtbusroute vanuit hotel Arena is kut
*Is al laat
*...

Ik besluit niet uit te gaan.

Volwassen besluit.

Pijn in mijn hart.

Geen opmerkingen: