zondag, juni 18, 2006

Vakantie!

Versuft werd ze wakker. De warmte dommelde haar in slaap.
Daar lag ze dan. Heerlijk op een bedje op het strand. De zon scheen en een koele bries deed de hitte iets aangenamer maken.

Ze had vakantie! Haar scriptie werd beloond met een 8,5 en haar laatste (struikel)vak met een krap zesje. Daar was ze wel tevreden mee.

Pff, wat een hitte! Ze draaide zich om op haar buik en liet haar rug insmeren door een gebronsde lokale jongeman.
"Als jij ooit weer afwas heb, dan doe ik dat graag voor je! Ik lap de ramen en ga stofzuigen! Doe je administratie! Gewoon, omdat ik het leuk vind!"
"Ja hoor, prima...kan ik nu weer verder pitten?"


Iets wat aan haar schouder rukte, ontwaakte haar uit haar slaap.
"Ga je de komende paar maanden mee feesten op een cruise? En neem al je vriendinnen mee!"
De blonde knaap gaf haar een stapel tickets en vertrok weer met de noorderzon. Ze stopte de kaartjes in haar tas en ging weer verder haar roes uitslapen.

"Hey!"
"WAT!?" zei ze geirriteerd.
"Mag ik je deze wonderpil aanbieden? Dan word je voor de komende honderd jaar niet ziek!"
Ze nam de pil in, vroeg ze even af waarom ze dan ziektekostenpremie zou moeten betalen, en spoelde het medicijn weg met water. Langzaam viel ze wederom in slaap.

"Eva, Eva!"
Versuft keek ze weer op.
"Wat nou weer?"
"Je hebt de jackpot gewonnen! Je krijgt 14 miljoen euro!", zei Gaston.
Beleefd nam ze het geld aan en sliep weer verder.

Een jaar lang bleef ze op het eiland Utopia, het beviel haar wel.

Geen opmerkingen: