maandag, augustus 22, 2005

A Boring Day of Het gedetailleerde verslag van een saaie, doch schijnbaar nuttige dag...

Maandag 22 augustus, 12 uur 's middags, thuis in Amsterdam...
"Wat zal ik eens doen vandaag?", vraag ik mijzelf af... Laat ik maar beginnen met een lijst te maken (pffff)..

TO DO LIST, dd 220805, 12:01

  1. De afwas (lees: hele servieskast) (maar ik heb zo'n hekel aan de afwas... )
  2. Al mijn tassen uitpakken met schone was en anders spul, en deze opbergen...
  3. Stuff op mijn bureau uitmesten/sorteren/ontrafelen/weggooien...
  4. Vuilnis verzamelen en weggooien..
  5. Bed opmaken..
  6. Voorraad inventariseren en nieuwe boodschappenlijst opstellen (alhoewel ik me afvraag of dat wel een echte prioriteit is)...
  7. Uitzoeken hoe vaak mijn uitvaartverzekering betaald is, of ik daar nog wel recht op heb en of er niet een goedkopere is...
  8. IB-groep lastig vallen met vragen of ik niet stiekem recht heb op aanvullende beurs...
  9. Een baantje zoeken met relaxte werktijden..
  10. Diverse belangrijke mail te versturen..
  11. Beetje doelloos surfen..
  12. Penningmeesteres-business voor Pigmentum diversen zaken nog te doen..
  13. Sigaretten beneden halen bij het hotel/cafe, want hier zijn ze opperdepop..
  14. Diverse dozen nog uit te zoeken met wat administratieve shit...
  15. Magnetron van binnen ontsmetten...
  16. Weblog updaten...
  17. Brood halen bij de warme bakker..
  18. Eten...
  19. Een boek lezen...
  20. Vrienden en bekenden lastig vallen met sms/msn/telefoon/skype/of in levende lijve, hehe...
  21. Ramen lappen (ik woon er al een jaar, maar ik heb ze nooit schoongemaakt..zie het nut er ook niet van in moet ik eerlijk zeggen..)
  22. Slapen...
  23. Potje Kolonisten kaartspel via PC winnen van Raketman ;-)
  24. Oud papier verzamelen en weggooien
  25. Flessen in de flesbak deponeren..
  26. TV kijken...

..

HAS DONE LIST dd 220805

  1. 12:22, item 16: Dat gaat makkelijk, zo'n blog updaten..
  2. 12:24, item 20: Raketman over de msn lastig vallen...hij wil pitten, maar over een uurtje zullen we Kolonisten online spelen (item 23)...zover is het nog niet...ik laat hem slapen en ondertussen warm ik de oven op, omdat ik moet denken aan item 18.
  3. 12:35, item 13: Terwijl ik een champignonbroodje in de reeds voorverwarmde oven gooi, haal ik ff sigaretten beneden..
  4. 12:39, item 20: Na mijn sigaretten gehaald te hebben, kan ik mijzelf voor mn kop slaan dat ik niet tegelijkertijd item 25, de lege flessen, heb weggegooid..nuja, als ik zo brood ga halen dan maar..Als bonusitem heb ik wel mijn post gechecked, maar helaas...zelfs geen rekening..Dan zegt Piet mij gedag op de msn en blijf weer eens hangen aan item 20..
  5. 12:52, item 18: Het signaal van de oven klinkt...ik haal het broodje eruit, laat het afkoelen en begin te eten, praat ondertussen rustig verder met Piet...jaja, als vrouw zijnde kan je dingen combineren!
  6. 12:55, item 26: Piet moet naar zijn werk, dus besluit maar ff lekker TV te kijken, terwijl ik mijn broodje aan t nuttigen ben...
  7. 13:26, poging tot item 23?: Het wordt tijd om de strijd aan te gaan...Helaas is de Catan Server offline en besluiten we na een kwartier onze verwoedde pogingen te staken..
  8. 13:45, item 2: In het kader van ik-moet-toch-wat en omdat het toch wel handig is, zal ik zometeen, na een sigaret gerookt te hebben, al mijn tassen uit ruimen...
  9. 14:40, item 5,11, 20: Jaja, tijdens het uitruimen van mijn tassen heb ik zelfs mijn bed verschoond en opgemaakt. Daarvoor nog even doelloos gesurft terwijl Skype aan staat, ach, je moet toch wat..
  10. 14:43, item 21, althans... Aangezien al die andere items mij teveel tijd en energie zouden kosten, besloot ik mijn ramen te lapen gewapend met wat ajax en glassex, voor de eerste keer...tevens de laatste keer..Het probleem is is dat ik ook geen ruitenwisding heb, wat er op neerkomt dat er nu allemaal strepen op mijn ramen staan...Nuja, het idee was er..
  11. 14:59, item 6: Voorraad inventariseren..ik zal eens een rondje lopen in mijn giga magazijn..
  12. 15:02, poging tot item 23? (potje Kolonisten) werd al gestaakt om 15:07...server was nog steeds down..jammer jammer..
  13. 15:07, item 10: Mail te versturen naar 2 uitzendbureaus en naar een kennis...
  14. 15:45, item 20: Raketman neemt het gestalk serieus en besluit langs mij te droppen om een ijsje te eten.
  15. 15:57, item 9: Bel naar een uitzendbureau, Do stuurt mij telkens mailtjes van baantjes rond en dit baantje lijkt ideaal. De vereisten zijn: Blijf op de stand;- Blijf wakker;- En ga niet weg van de stand... Aangezien punt 1 en 3 het zelfde zijn, blijft alleen punt 2 over als lastig punt. Het zijn wel rare tijden (van 18-00 of van 00-09), maar je mag wel de hele dag uit je neus eten en je huiswerk maken, terwijl je nog betaald wordt ook! Ideaal! Hierover wordt ik nog terug gebeld...
  16. 16:34, item 23 in ietwat gewijzigde vorm. Raketman en ik besluiten maar te Hotellen. Uiteraard onder het genot van een lekker roseetje, de zon schijnt immers (buiten)..
  17. 18:02, weer item 23 in ietwat gewijzigde vorm. Uiteraard heb ik gewonnen, anders kon ik het geen item 23 noemen...Dan maar een potje Scrabble...
  18. 19:22, item 20..Ook met Scrabble Raketman uiteraard dik ingemaakt. Zit hier en daar te msnen en ga vanavond een drankje drinken met diverse mensen...
  19. 19:53, 2x bonusitem...Ga maar weer eens douchen en mezelf gereed maken voor vanavond! Over een kwartier komt er iemand langs die een foto gaat maken van mij...hmm, ja, ach, is zij ook weer blij! Alweer een goede daad verricht...
  20. 20:48, item 18. Vanavond staat op het menu lasagna en een salade met honing mosterddressing...
  21. 21:33, item 20. Na zo'n -ahum- drukke dag, wel verdiend om wat te gaan drinken bij Vertigo samen met Dre, Roel, Drek, Raketman, Frances, Harro en ikzelf natuurlijk...

Conclusie:
Wat gaat zo'n dag toch snel voorbij, maar toch heb ik de volgende items kunnen waarmaken:
2,5,6,9,10,11,13,16,18,20,21,23,26....

Al met al toch nog een (schijnbaar) nuttig dagje...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hmmmm. Zit ik dat hele stuk te lezen... zie ik notabene dat je Pig financiën op de ToDo list hebt staan, grmbl geen gevolg aan gegeven. Oh [huisvrouwmodus]je kunt ipv een wisser bij ramen lappen ook oude kranten gebruiken om het raam streeploos te krijgen, werkt echt [/huisvrouwmodus]

Eva zei

De Pig financiën had ik in principe al vrijwel in orde, maar moet nog in mijn uitdraaitjes een gaatje prikken en in een mapje stoppen..dus die grmbl is m.i. onterecht...
Had die dag zelfs oude kranten gebruikt voor mijn ramen (ja, ik kijk ook tv ;p ..maar zelfs dat werkte niet..)..In ding staat vast: ik word later geen huisvrouw!