woensdag, november 10, 2010

Liefde maakt blind

Nietsvermoedend loopt-ie daar
Doet zijn was in de masjien
Vult zijn mandje bij de Appie
Dweilt zijn vloeren tot het blinkt
Leeft zijn leven voorspelbaar

Maar wanneer ziet hij nu in
Dat zijn leven meer dan dat is
Dat er liefde op hem wacht
Barstensvol en tederzacht

Slaat zijn ontbijtje altijd over
Trekt wat kleren uit de kast
Stapt te laat weer in zijn auto
In de file staat weer vast

Nietsvermoedend zit-ie daar
Zet zijn radio hard aan
Doet zijn raampje even open
Ademt frisse lucht erin
Leeft zijn leven voorspelbaar

Maar wanneer ziet hij nu in
Dat zijn leven meer dan dat is
Dat er liefde op hem wacht
Barstensvol en tederzacht

Vol vermoeden sta ik hier
Kijk uit raam om hem te zien
Wacht totdat hij mij nu aanspreekt
Houd de telefoon maar vrij
Leef mijn leven vol vertier

Maar ik weet niet wie hij is
Hoe hij heet of waar hij woont
Ik weet zoveel als bijna niks
Want wie is nou mijn mister X?

Nietsvermoedend ligt-ie daar
Vol vermoeden lig ik hier

Maar wanneer zien wij nu in
Dat ons leven meer dan dat is
Dat er liefde op ons wacht
Barstensvol en tederzacht

2 opmerkingen:

Alex S. zei

Hmmm... Niet dat ik me Mr. X voel, maar ik voel me wel aangesproken door de treffende beschrijving van mijn werkdag. Food for thought...

X

Anoniem zei

Actie mist x... Duidelijke taal en roze staat me nou eenmaal goed