zondag, juni 25, 2006

Een paar dagen blokken…

Donderdag
Agenda:
Langs opticien
Lunch halen
Boeken HES verlengen en inleveren
Bij James leren
Planning: Leren hoofdstuk 12 en 13 en de bijbehorende opgaven maken.

Ik lag er vannacht ‘vroeg’ in met het oog op dat ik vandaag de hele dag zou gaan leren. 9.15 Pak ik de tram en de metro richting Arena, want ik zal toch echt langs de opticien moeten om mijn ogen te laten nakijken. Bij Het Huis vertelt de man mij dat mijn hoornvlies geïrriteerd is en dat ik twee weken lang mijn bril moet dragen. Iets waar ik niet om sta te springen.

Voor James en mij haal ik in het winkelcentrum wat broodbeleg voor de lunch; wat zalm, mozzarella, trostomaat, basilicum, brie, een salade van de groentenboer, Hollandse aardbeien en kipkerriesalade. En nog een verse jus.

Na mijn boeken ingeleverd, danwel verlengd te hebben, enkele spullen thuis gedropt te hebben reis ik door naar James om aldaar te gaan leren, waar ik rond een uur of 13 arriveer.

We beginnen met een uitgebreide lunch en 14 uur starten we met leren. Zo dapper als ik was begon ik met het eerste hoofdstuk (12) te lezen. Iets wat ik normaal niet doe, omdat dat mij teveel tijd kost. Desondanks wurmde ik mijzelf door de Engelse taal heen en was trots op mijzelf dat ik er ook nog wat van begreep.

16 Uur begon de wedstrijd Italië - Tsjechië en James haakt af. Inmiddels waren ook wat vrienden van hem langsgekomen om te kijken. Met de televisie aan probeer ik nog wat te lezen. Het lukt aardig, maar ik ontpop mij liever tot een waar voetbalfanaat dan een boekenwurm, met alle gevolgen van dien...

Rond een uur of 18 ga ik naar huis, doe nog wat boodschappen bij de Appie en begin met koken. Samen met Veer gegeten en TV gekeken en alhoewel het plan er lag om nog te leren bleek ik de televisieprogramma’s toch een stuk interessanter te vinden.


Vrijdag
Agenda:
Bij James leren
Planning: hoofdstuk 13 en 14 + opgaven

Rond 12 uur bij James gelunched, hoofdstuk 13 afgelezen en een begin gemaakt bij 14. Rond vijf uur ga ik weer naar huis, weer met het plan dat ik ’s avonds nog wel wat zou gaan doen. Helaas blijk ik msn en Hyves een stuk interessanter te vinden.

Zaterdag
Agenda:
Thuis leren
Planning: vroeg opstaan en hoofdstuk 14, 15 en 16 leren en de bijbehorende opgaven maken

Rond half acht word ik wakker. Het is te vroeg en ik besluit mij nog eenmaal om te draaien. Om een uur of tien ontwaak ik wederom, maar besef me dat ik nog midden in een leuke droom zit. Uiteindelijk sta ik rond elf uur op. Alles gaat langzaam vandaag. Om twaalf uur besef ik me dat ik moe ben (waarvan vraag ik me ook af) en kruip weer in bed. Een uur later sta ik op, duik weer achter de computer en bedenk me dat dit niet op zal schieten.
Ik beschouw het weekend als verneukt (kan toch niet uit want heb niet veel geld meer en ik ben eigenlijk ziek), besluit mijn was bij elkaar te zoeken en vertrek naar mijn familie.

Uiteindelijk met mijn knapzak rond half zes in Schoorl beland. Mijn oom en tante zitten altijd aan de cryptogrammen en ook ik word gevraagd er even naar te kijken. Alhoewel mijn plan was mijn studieboeken er bij te halen kon ik het niet laten om mij er in te verdiepen en voor ik het wist vloog er een uur voorbij.

Nadat we gegeten hadden komt mijn andere tante ook langs. Ze kwam bij mijn neef (haar zoon) vandaan en vroeg me of ik ook ‘Hype’ kende, want daar had hij over verteld. Ik vond het uiterst merkwaardig dat zij het daar over had, daar ik een half uur geleden mijn oom en tante had verteld dat ik een date bij Hyves had gewonnen. Aangezien ik mijn oom had uitgelegd wat voor site dat was, imponeerde hij haar met het verhaal dat hij Hyves wel kende, waar de naam vandaan kwam en wat je er allemaal niet mee kon.

Rond een uur of half tien komt mijn moeder binnen vanuit haar werk. Als haar zus haar vertelt dat ik een date heb, krijg ik een stortvloed van vragen over me heen: “Maar je kent hem niet, dat is toch gevaarlijk?” “En straks gebeurt er wat engs!”
Ik leg haar uit dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken..
“Oh, en hoe ziet ie eruit? En wat doet ie? En studeert ie? En wat doen zijn ouders? En..”
Ik vertel haar dat die site geen relatieplanet.nl is en dat ze zich niet druk hoeft te maken dat ik volgende week met een ring rondloop.

De rest van de avond nog steeds het leerboek niet opengeslagen.

Zondag
Planning: vroeg opstaan en hoofdstuk 14, 15 en 16 leren en de bijbehorende opgaven maken

Toen ik mijn boek opendeed, zakte de moed mij in mijn schoen. Dit vak is gewoonweg niet aan mij besteed. Besloot maar mijn site te gaan updaten met slap geouwehoer.
Ach en wee, ik heb echt geen zin om te leren...

Geen opmerkingen: