dinsdag, januari 17, 2006

Fictief gesprek (het vervolg) of: Hypocriet, miscommunicatie en een nieuwe afspraak...

Toch terug gekomen?
Ja, je moet toch wat... en het wordt toch vergoed, nietwaar?
Nou, als dat de reden is dat je hier bent, kan je net zo goed naar huis gaan!
Nee, dat is niet de enige reden...
Vertel...

Nou, als ik thuis was dan stond de afwas naar mij te schreeuwen...heb ik gewoon geen behoefte aan.
Pfff...heb je de afwas nog steeds niet gedaan?
Jawel, ik had hem gedaan...maar hij staat er weer!
Weet je wat ik denk?
Nou, als dat zo was, dan zat ik hier niet!
Je bent nogal recalcitrant, alsof je het niet wil doen, terwijl het best mee valt! Gewoon puberaal gedrag!
Puberaal gedrag? Op mijn leeftijd? Ik voel me gevleid!
Jij wil het gewoon niet snappen! En je wil het gewoon niet zien...
Nee, dat klopt. Als ik mijn kamer binnen kom, doe ik altijd mijn ogen dicht. Nadeel is alleen dat ik dan niet kan zie waar ik loop en de kans op letsel is dan erg groot...
Je bent hopeloos...
Nou, zo zou ik het niet willen omschrijven!
Hoe zou jij het dan willen omschrijven?
Nou, gewoon...iemand die een hekel heeft aan de afwas en aan opruimen.
Dat is toch niet normaal??
Normaal? Iemand die het leuk vindt om te doen vind je dan wel normaal? Dat is pas niet normaal!
Nee, zo bedoel ik het niet...
En wat is normaal? Wat de rest van de kuddedieren doen? Dat is normaal?
Ja, ik denk dat ik je op dat punt wel gelijk geef...
Dus als een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking door rood licht rijd, of met minimaal 1 alcoholisch drankje op zou rijden, dan is dat normaal?
Eh...
En alles wat normaal is, is goed?
Eh... Je trekt echt weer alles uit het verband!
*Zucht*

Laat ik het zo zeggen: je doet iets niet, terwijl je het eigenlijk wel graag wil.
Ik wil het ook niet, daarom doe ik het niet.
Ik bedoel, dat je het resultaat wel graag wil zien.
Het resultaat wel, de inspanning niet.

Laat ik het anders zeggen: ben je lid van een loterij?
Ja.
Waarom?
Eh... omdat ik dan de goede doelen steun?
Oke, omdat ik hoop dat op een dag Winston wat anders tegen me zegt dan "mag ik er een zakje omheen?" (red. Om zijn boodschappen, niet om wat anders). Dat ie naar me toekomt en zegt dat ik een prijs gewonnen heb van minimaal 1000 euro.
Dus, omdat je geld wil winnen heb je je ooit aangemeld.
Klopt.
Studeer je?
Ja.
Waarom?
Omdat ik mijzelf qua kennis wil verbreden. En omdat het heerlijk is om student te zijn.

Dus...
Dus wat?
Dus voor elk resultaat dat jij graag wil zien heb je je toch op een of andere manier ingespand of daar zou je je voor moeten inspannen...
Interessante theorie...ga door...
Dus... als jij een opgeruimde kamer en afgewassen vaat wil hebben, dan zou je je toch moeten inspannen.
Ja, dat klopt. Daar ben ik ook achter gekomen.

He he, dat werd tijd!
..
Wanneer ga je aan de slag?
Sorry, maar je begrijpt me nog steeds niet heb ik 't idee... IK HEB GEEN ZIN OM OP TE RUIMEN!
*Zucht*
..
Besef je wel dat je hypocriet bent? En dat je jezelf tegenspreekt?
Ja. Ja.
..
Daarvoor ben ik een vrouw toch?

*Diepe zucht*
*Wordt rood en steekt handen radeloos in haar*

VROUWEN HEBBEN MAAR EEN RECHT! EN DAT IS..
..-om te genieten van het leven en zich -indien gewenst- zich te bezatten in de kroeg!

*Pakt handtasje, checkt haar mobiel en stapt op.*

Tot volgende week!

..

*Staat voor het open raam en vraagt zich af of hij zal gaan springen*
..

*Bedenkt dat het springen vanuit een open raam op de begane grond geen nut heeft en loopt van het raam weg.*

...

*Loopt naar bureau, pakt zijn telefoon en belt een collega van hem op....voor een afspraak...*

Geen opmerkingen: