zondag, januari 29, 2006

Zomaar een lijstje...

Waar ik chagrijnig van word...

... plassen op een koud toilet;
... de tram, die ik zou moeten hebben om op tijd te komen, net voor mijn neus voorbij zien rijden;
... bij het openen van mijn postvak alleen maar spammail, reclame en aan de vorige bewoonster gerichte post aantreffen;
... betalen voor het toilet in de kroeg, terwijl ze je daar volschenken met alcohol en andere drankjes;
... vroeg opstaan;
... klanten die hun groente niet hebben afgewogen;
... franchiseketens of andere 'grote' winkels, waarbij je onder de 5 euro minimaal 0,20 cent moet betalen om te pinnen. En dat terwijl ze op TV het pinnen promoten!;
... spontaan boodschappen doen en erachter komen dat je een tasje moet kopen... en thuis heb je nog honderden tasjes liggen!;
... sluitingstijd als het net gezellig is;
... de spiegel in de lift, die alles laat zien wat je liever niet wou zien;
... erachter komen dat mijn liquiditeiten weer eens schaars zijn;
... als blijkt dat ik nog maar 1 sigaret heb en het is al 23 uur, en ik ben niet van plan om al te gaan slapen;

and last but not least:

... opruimen en de afwas doen.

Waar ik vrolijk van word...

... opwarmen onder de douche;
... afspreken met vrienden en vriendinnen;
... de tram die speciaal nog op mij wacht;
... aan mij gerichte post in mijn postbakje aantreffen;
... de service en kennis van eigenondernemingswinkeltjes;
... het halen van een vak, waar ik al dan wel of niet voor geleerd heb;
... tijd nemen om uitgebreid te koken en te genieten van lekker eten;
... op visite gaan bij mijn familie;
... geld hebben tijdens een uitverkoopje;
... een dag zonder verplichtingen;
... lekker los gaan bij het uitgaan;
... beseffen dat ik een vrijgezelle student ben in Amsterdam;
... spelletjes!;
... lullen en lachen over niks met vriendinnen;
... dingen die ik al lang kwijt was vinden tijdens het opruimen;
... als ik de afwas weer eens heb voltooid....

Geen opmerkingen: