vrijdag, juli 01, 2005

Lucratieve business

Ik ben nu werkloos, maar ik ga volgende week op vakantie. Dat klinkt heel leuk -en dat is het natuurlijk ook- maar ik heb dan het probleem van mijn ziekenfonds... Ik had dat ziekenfonds laatst ook eerder gebeld hoe het nu zat.. 't Schijnt dat je minimaal 1 uur per week moet werken wil je ziekenfonds verzekerd zijn. Ik vertelde hen dat ik student was en uitzendkracht en dat het zo kon zijn dat ik de ene week wel werk had en de andere week niet. Ik vroeg hen toen of ik ook verzekerd was als ik totaal in die maand 4 uur zou werken, waarop bevestigend werd geantwoord, "omdat het op hetzelfde neerkwam"...
Dat is natuurlijk wel gek, want dat zou betekenen dat ik maar 52 (of in maanden gezien maar 48) uur hoef te werken per jaar om ziekenfonds verzekerd te zijn!

Maar goed, daar niet van uitgaande, heb ik nog steeds het probleem dat ik over de maand juli waarschijnlijk onverzekerd ben.
Vandaag belde ik hen weer op om zeker te weten dat als ik nu eind juli zou werken ik alsnog verzekerd zou zijn...

Pffffffffffffffffff....

Nadat de 10.987 mensen voor mij aan de lijn geholpen zijn ben ik eindelijk aan de beurt om mij vervolgens verkeerd door te verbinden...Die man had er kennelijk ook geen kaas van gegeten, want hij snapte er zelf ook niet veel van...hij vertelde mij dat een uitzendkracht sowieso niet ziekenfonds verzekerd kon zijn. Dat leek mij uiterst onwaarschijnlijk, want ik heb behoorlijk veel uitzendbaantjes gehad vanaf mijn 15e en er werd altijd ziekenfondspremie ingehouden..Nuja, dat was volgens hem wettelijk verplicht. Ik zei dat dat wel klopte, maar dat dat met een reden was.
Maar goed, uiteindelijk werd mij verteld dat ik maar een studentenpolis zou moeten nemen.
Ik werd doorverbonden met de -volgens hem goede- afdeling, maar helaas. Daarna had ik maar om een nummer gevraagd, want ik werd er een beetje kriegel van...

Eindelijk sprak ik met de juiste afdeling en ging ik tenslotte maar akkoord dat ik een studentenpolis zou nemen (ik moet de papieren nog binnenkrijgen) maar alvorens ik duidelijke informatie kreeg (de ene vertelde me wel dat ik extra uitgebreid aanvullend kon verzekeren en de ander weer niet) waren we alweer ruim 2 uur verder....

Om ziek van te worden...maar als het goed is ben ik dan wel verzekerd...

Geen opmerkingen: