donderdag, januari 20, 2005

Hamsteren!!

En net toen ik dacht, dat ik écht niks meer in huis had viel dat ook wel mee... Ik ben het type, beter meeverlegen dan om verlegen...heb inderdaad een wintervoorraad...en ik miste -dacht ik- groente en vlees, maar heb evengoed lekker gegeten..
Pasta met tonijn in tomatensaus, met gepelde tomaten, paprika, ui, knoflook en spinazie...
Zag er best leuk uit en was zeer smakelijk..alleen Drek vond weer dat er teveel knoflook inzat..nuja, jammer dan, ik blijf wel langer leven..

Maar goed, wat is noodzakelijk om in huis te hebben volgens Evalitiaanse begrippen?? (Zo uit mijn hoofd)
  1. zoetwaren als jam/hagelslag/kokosbrood/chocopasta
  2. tonijn in olijfolie/water
  3. hamburgers van unox
  4. boerenomeletpakjes
  5. pasta: tagliatelli/penne/etc
  6. aardappelpuree uit n pakje
  7. knakworstjes
  8. tomatenpureeblikjes/ gepelde tomaten
  9. div gehaktschotelmixen of ander poedervormige mixen
  10. afbakbroodjes/ stokbrood/toost
  11. olie
  12. diverse soorten chips, nootjes, etc
  13. Poffertjes en pannekoekenmix
  14. Houdbare melk (=bah, maar altijd handig voor item 13)
  15. stroop
  16. kaneel, peper, zout, rozemarijn, nootmuskaat, tapenadepoeders, (poeder)suiker etc etc
  17. rode port
  18. leverpastei van unox/ goudkuipje van eru
  19. diverse conservenpotjes met groente erin
  20. uien
  21. aardappelen
  22. pijnboompitten
  23. Diverse thee

En in de vriezer:

  1. Pizza
  2. Spinazie a la creme
  3. Andijvie a la creme
  4. vissticks
  5. evt gehakt/vlees
  6. ijs
  7. Brood
  8. Pizza
  9. loempia's van beckers voor in de magnetron
  10. roerbakgroente
  11. Iglo: koken en stomen diepvries

En in de koelkast:

  1. mayonaise
  2. Ketchup
  3. mosterd
  4. pesto
  5. gehakte knoflook
  6. EIEREN!!
  7. spekreepjes
  8. boter voor op brood/ roomboter/ bakboter/vloeibare boter
  9. koksroom
  10. rose en andere alcoholische versnaperingen
  11. appelcompote
  12. geraspte kaas/ kaas
  13. chocomel/appelsap/fles water
  14. sambal
  15. citroensap

Als je dit in huis hebt -volgens mij-kan je het wel redelijk uithouden, spullen zijn ook allemaal lang houdbaar...

Ziezo, de voorraad heb ik..nu nog een winterslaap..


1 opmerking:

Eva zei

Het klopt dat het nu de hamsterweken zijn bij Appie...maar de laatste keer dat IK boodschappen deed was 30 december 2004, jawel 3 weken geleden!
En dat is te danken aan mijn geweldige voorraad...;-)