woensdag, januari 05, 2005

Leidt klantvriendelijkheid wel tot klandizie?

Als ik 's nachts weer eens zonder sigaretten zit, ga ik altijd naar het cafe naast mij...Het is namelijk het enige cafe, of in ieder geval een van de weinige, waar ze nog donkerblauwe Barclay in de automaat hebben... In andere automaten zijn ze vervangen door City Red Barclay...een vies merk! Laatst had die man mij al een baan aangeboden... En nu, ik was er net weer, terwijl hij mij al -ik hoefde er niet eens om te vragen- een rookmunt gaf, wenste hij mij een goed nieuwjaar en vroeg belangstellend hoe het met mij ging..

Vroeger, zo'n 6-7 jaar geleden, had ik altijd op dinsdag jazz-ballet..en voordat ik ging sporten kocht en at ik altijd 2 kaassoufle's bij een snackbar...
Enkele dinsdagen verder kwam ik -zoals gewoonlijk- binnen bij die snackbar, echter nu had ze al 2 kaassoufle's klaar staan..speciaal voor mij..Sindsdien kwam ik daar niet meer..

Aangezien ik in dat cafe alleen als "de donkerblauwe Barclayrookster die hier om de hoek woont" wordt herkend, vraag ik mij af: zal mijn rookgedrag verminderen, of -in het ergste geval- zal ik gaan stoppen met roken??
(Check de poll en geef je mening...)

1 opmerking:

Anoniem zei

Geachte mevrouw Janssen,

Via deze weg wil ik graag uw aandacht vragen voor het volgende. Gister hebben wij via google uw site gevonden. Wij hebben de zoekterm ‘ goede voornemens’ gebruikt en zo uw site gevonden. Helaas hebt u niet het voornemen te stoppen met roken. Dit betreur ik ten zeerste, wij van Stivoro stimuleren iedereen om te stoppen met roken. Nu viel het ons op dat u wel het voornemen heeft om meer geld uit te geven.

Nu las ik op uw site dat u reeds benaderd bent door iemand van Postkrediet, maar u had geen interesse. Nou kom ik bij de aanleiding waarom ik heb besloten u persoonlijk aan te schrijven mevrouw Janssen.
Wij hebben een actie samen met SNS bank gestart speciaal voor mensen die willen stoppen met roken. U kunt bij de SNS bank het geld dat u uitspaart storten op een speciale stoppen met roken rekening met zeer gunstige rente voorwaarden.
Ook bieden wij u dan een gratis groepstraining aan die heet Pakje Kans.

U weet dat roken veel schadelijke gevolgen heeft. Een daarvan is een slechte adem. Die kunt u wel proberen te verbergen door kilo’s Smint tot u te nemen. Maar in feite lost u daar niks mee op. Het stinken uit zich niet alleen oraal. Eerlijk gezegd tussen vrouwen onder elkaar u weet net zo goed als ik dat wij vrouwen erg moeten uitkijken met lichaamsgeuren. En er is wetenschappelijk aangetoond dat rokers significant meer onsmakelijke lichaamsgeuren verspreiden dan niet rokers.
Alle reden genoeg om te stoppen met roken lijkt mij. Voor vragen kunt u mij bellen op telefoon nummer 0900-9390
Met vriendelijke groet Mirjam Thorax