dinsdag, januari 18, 2005

Hersenspinsels

Met in de hoofdrollen:

E.J. (Elstar Jonagold):
“De verstandige”; de kleinste, doch wel de oudste cq. volwassenste van het stel, heeft een bril, is intelligent, houdt van leren en hard werken, heeft affiniteit met cijfers en uitrekenen hoeveel hij aan boodschappen bespaard heeft door bij 3 verschillende supermarkten boodschappen te doen. Maakt in vrije tijd soms grafieken over telefoonrekeningen. Heeft een zwak voor Passoagirl. Motto: Krijg ik korting?

Passoagirl:

“Partyanimal”; de jongste van geest, maar wel de liefste; houdt van gezelligheid, uitgaan en dansen, schildert soms wel eens in haar vrije tijd, is verzot op spelletjes, gaat graag op vakantie, vind koken leuk, vind het eng om een lampje te verwisselen. Irriteert zich vaak aan Wammes. Motto: Het leven is als een neus…je moet eruit halen wat er in zit.

Wammes:
“De luie”; de vaak overheersende van het rijtje; eet de hele dag door wanneer hij niet aan luierexia lijdt, sport niet, rookt wel, ligt het liefst de hele dag in bed, wordt moe van zichzelf, is vaak achter internet te vinden, kijkt op tegen E.J. (alhoewel hij wel een stuk kleiner is).
Motto: Liever lui dan moe.

Aflevering 1
Locatie: behind PC
Tijdstip: 13:50


Wammes, ga nou toch eens aan de slag! Het is nu 13.50 en je hebt nog steeds niet veel gedaan! Morgen is het tentamen al!

Blegh! Ik heb geen zin!

JE MOET!!

NEEEEEEEEE!!

GA AAN DE SLAG!!

WAAROM IK??? WAARAAN HEB IK DIT VERDIEND?? IK DOE NIKS!


DAAROM JUIST!! GA LEREN!

~

Hoe zal dit spannende gesprek aflopen??

Kijk volgende keer weer naar Goede Hersenspinsels, Slechte Hersenspinsels!!

1 opmerking:

Anoniem zei

hihi eefje..
anders kun je altijd nog een carriere als stukjesschrijver overwegen o.i.d.
hoop dat je nu wel aan de slag gaat!!!!
jaja ik weet het.. ik heb ook nog niks gedaan.. maar dat geeft jou nog geen excuus ook niks te doen.. al voel ik me stiekem wel minder schuldig nu ik lees dat jij ook nog niet echt bezig bent.. o wat erg..
zullen we dan maar allebei eens gaan beginnen?
kus do