maandag, oktober 03, 2005

Time flies when you're having fun II

Vandaag

Mijn telefoon gaat. Ik wil hem opnemen, maar het is al te laat. Ik kijk op mijn wekker. Hij geeft 11:09 aan. Dat betekent dat het eigenlijk 11:02 is, aangezien hij 7 minuten voorloopt. Verschrikt word ik wakker. Ik heb me verslapen!
Als ik mij zou haasten zou ik weliswaar om 12.30 op school kunnen zijn, maar het college erna zou uitvallen en de les daarop zou ik niet volgen, omdat ik om 16.30 een meeting heb. Ik besluit me dan maar om te draaien, daar ik vannacht slecht geslapen heb. Te laat naar bed gegaan en vervolgens lekgeprikt door muggen. Maar het is $%^*& al oktober!, waarom zijn er dan nog muggen?!!
Nadat het luchtalarm mij herinnert dat het nu 12 uur is en de 1e maandag van de maand besluit ik uiteindelijk om 12.30 mijn warme nest te verlaten...
14.15 besluit ik mijn site te updaten, maar schrik als de klok 15.45 aangeeft, want moet om 16.30 bij Amstel zijn. Gelukkig kom ik daar nog net op tijd aan..Tot 18.30 slap geouwehoer moeten aanhoren over hoe je iemand moet benaderen op de Studiebeurs. Maar goed. Pak de bus weer richting huis en ben rond half 8 thuis. Zo maar eventjes opfrissen om vanavond langs Ivo te gaan, in Leiden; Leids ontzet. Ben benieuwd. Moet ook nog eten. Denk dat het een BK-tje wordt of dat Schotse restaurant...sla op een hamburger is toch ook groente?

Gisteren

Langzaam wakker worden met slechts moeheid en geen kater! Ik bekijk het kaartje van gister die ik van een jongen kreeg, en zie dat het niet om gratis cornflakes gaat, maar dat het toegang biedt voor 2 personen voor de Supperclub. Dat klinkt een stuk logischer...Daarna mij mentaal voorbereiden op de lange dag die gaat komen. Vandaag ga ik met Jaymi en Ellen aan de slag voor het schrijven van een managementletter. Rond 22 uur vinden we het mooi geweest en ga ik weg bij Ellen. Eenmaal thuis aangekomen besluit ik zelf nog door te gaan met het stuk tot in de late uurtjes...

Zaterdag 1 oktober

Het verbaast mij enigszins dat ik om 7.30 wakker word en nog binnen een kwartier op sta ook. Gelukkig geen kater. Lekker lang douchen om poging tot echt wakker te worden. Het enige waar ik aan denk, is dat ik echt een Red Bull zou moet drinken, omdat ik toch behoorlijk moe ben. Geen caffeïne voor handen hebbend besluit ik maar te denken dat ik helemaal niet moe ben. Wellicht helpt dat ook. Om 8.45 kom ik aan op mijn werk. Ben benieuwd of het druk word vandaag, want tot 12 uur valt er niet veel te doen. Gelukkig of helaas staat er vanaf een uur of 13 zelfs een rij tot ver buiten de deur. Mensen brengen hun hele kledingkast hier naar toe en sommigen zelfs 35 overhemden! Wat zullen ze de rest van de week dan dragen?, vraag ik me af. Rond een uur of 17.45 hebben we onze werkzaamheden kunnen afronden en dat terwijl we al om 17 uur sluiten! Daarna nog even een lekker borreltje gedronken. Rond een uur of 20 thuis. Gaar. Ga eten koken voor mijzelf, douchen en mij aankleden. Wel in mijn tempo. Om 23.30 verlaat ik het pand en ga naar Herengracht waar ik heb afgesproken met Bauke, Derek en Harro. Een drankje, daar heb ik net trek in! Besluit weer dat ik vanavond minimaal 1 cola drink, dat was mij gisteren ook goed bevallen. Rond 1 uur gaan we naar Sinners toe, lekker dansen. Muziek is echt top, goeie dj's (Fedor Limjoco, Fedde Le Grand, Robert Feelgood en Timothy Watt) en zwoele vocalist Miss Chianty. Ze zingt erg lekker, niet veel, maar wel lekker. Ik vraag haar of ze binnenkort ook weer in Amsterdam optreed en zoja waar. Van een jongen achter de draaitafel krijg ik een kaartje. Gratis Kellog's Cornflakes? Snap 't niet helemaal, maar zie de humor er wel van in en stop het kaartje in mijn tas. Als laatste het pand verlaten om vervolgens mij in de stromende moesson nat te laten worden, terwijl ik een poging doe tot fietsen. 6 Uur thuis, niet nat maar doorweekt. Gelukkig voor mijn conditie is er juist op dat moment een stroomstoring, waardoor de lift het niet doet en ik mijzelf teveel trappen omhoog moet slepen (6 hoog).

Vrijdag 30 september

Vandaag mijn eerste inwerkdag bij de stomerij om 9 uur. Weinig reistijd, leuk team en goede sfeer. Eenmaal thuis gekomen lijkt het mij verstandig 's avonds niet meer uit te gaan, alhoewel ik wel behoorlijk trek krijg in een drankje. Ik hou mezelf voor dat ik dat toch beter niet kan doen, aangezien ik de volgende dag om 8.45 weer bij de stomerij moet werken. Rond een uur of 21 belt Harro mij op om te vragen of ik nog uit ga." Theoretisch niet", zeg ik, maar een uur later staan we -Harro, Derek en ik- weer in de kroeg. Besluit die avond om -naast bier- minimaal 1 cola te drinken, omdat ik niet weer in slaap wil vallen. Van bier word ik nu eenmaal suf. Om 3 uur besluiten we naar huis te gaan en rond half 4 lig ik in mijn bedje. Hmm, nuja, kan nog precies 4 uurtjes slaap mee pakken.

Donderdag 29 september

Om 11 uur werken bij een biologische (delicatessen) supermarkt in Oud-Zuid, nabij De Lairessestraat. Wordt de 3e keer dat ik daar werk. Bevalt me goed, leuk team, goede sfeer, en supertijden om te werken. Ben 's avonds beetje gaar en besluit maar een rustige avond te hebben, omdat ik de volgende dag moet werken bij de stomerij die naast die supermarkt zit en het mijn eerste werkdag wordt daar.

Woensdag 28 september

Neem me voor om voortaan toch vroeger naar bed te gaan. Maar goed, half 8 gaat de wekker en kwart voor 9 besluit ik pas om er uit te gaan, douchen, aan te kleden en mijn tas te pakken. Om 10 uur pak ik de trein vanaf Alkmaar richting huis. Heb totaal geen zin en puf meer om te leren voor tentamen voor zometeen, dus besluit in de trein maar aan de Sudoku te gaan. Om 11 uur ben ik thuis, drop ik mijn hutkoffer met schone was, check mijn mail en ga binnen een half uur weer weg richting school om om 12.30 mijn tentamen te verneuken. Rond kwart voor 3 zet ik er een punt achter, ga dan snel nog langs de postkamer om te checken of er iets voor Pig is (helaas een hele hoop), drop die post in de bestuurskamer, rook een sigaret en haal een of ander gratis studentenbox op. Daarna langs de bios om 2 kaartjes te kopen voor de winnaar van de prijspuzzel van de schoolkrant van eh een tijdje geleden. Om een uur of half 5 ga ik naar Uilenstede om mij in te schrijven voor een cursus bij Griffioen, cultuurcentrum van de VU. Lijkt het net of ik ook cultureel kunstzinnig ben, haha. Om 18 uur ben ik thuis en ga nog ff onder de zonnebank, vervolgens nog boodschapjes doen. Om 19 uur ben ik thuis, wil nog eventjes douchen en kom er achter dat ik helemaal geen tijd heb om te eten, omdat ik om 20 uur met wat dispuutgenootjes zou lasergamen (vlabij cs). Als avondeten eet ik maar een ranzige B'tween en een pizzarondje (met de nadruk op "-je"). Kom daar op tijd aan, omdat we gelukkig om 20.30 beginnen. Daarna door naar de Gieter om mij zelf bloot te stellen aan de alcoholische versnaperingen die daar worden tentoongesteld om daar genuttigd te worden. Gelukkig ben ik daar niet vies van, dus drink er enkele. Wil naar Paradiso gaan, maar val zowat in slaap van al het bier, dus besluit rond een uur of half 3 ofzo maar naar huis te gaan. Morgen weer werken.

Dinsdag 27 september

Vandaag staat in het teken van leren. Theoretisch dan. Ga naar mijn tante in schoorl om daar mijn boek open te slaan. Dat lukte. Daar bleef het bij. Totaal geen zin om te leren. Dappere poging gedaan. Morgen weer een dag. Ga toch weer te laat naar bed, omdat ik Sudoku een stuk interessanter vind dan belastinglatenties.

Maandag 26 september

Op het program staat een bedrijvendag. Heb eigenlijk niet veel zin (het duurt van 9 tot half 6), maar het is in plaats van college, dus dat maakt veel goed (alhowel ik als ik college zou hebben kon uitslapen en eerder klaar zou zijn.) We gaan naar Ernst & Young voor wat theoretische presentaties en vervolgens gaan we naar Verkade toe. Erg leuke en interessante rondleiding. Op het eind kregen we nog een zak vol met koekjes mee, dus dat maakte mijn dag ook weer compleet (als een kind zo blij). 'S avonds bij Derek eten, maar moet eerst mijn hutkoffer complementeren met vuile was, want ga vanavond naar mijn moeder toe (heb morgen vrij van college!) om daar de was te laten doen. Pff...na ruim 4/5 borden met Pasta a la pesto gegeten te hebben val ik bijna in slaap van het eten. Rond een uur of half 11 ga ik richting metro om vervolgens de trein te pakken richting Alkmaar...Mijn moeder haalt me op van het station en ik ga richting bed.
Nog niet wetend dat ik het de komende week nog best druk kan krijgen...Maar waarmee vraag ik mij nog steeds af... Week gaat weer sneller voorbij voordat je er erg in hebt...

Geen opmerkingen: