dinsdag, oktober 04, 2005

YOU'VE GOT MAIL

Ik kom thuis of, voor de puberalen onder ons, ik ben thuis aangekomen. Goed, voor de flauwen onder ons, het komt er in ieder geval op neer dat ik mij thuis bevind. Het eerste wat ik doe, na mijn jas en tas ergens neergelegd te hebben, is mijn mail checken achter de PC. Hotmail, G-mail, mail van school, mail van Pigmentum, mail op diverse andere sites, teveel om op te noemen...

De mooiste vorm van mail blijft de nostalgie van de post. Dat is zo'n vierkant dun velletje, meestal van natuurlijk materiaal gemaakt, gehuld in een envelop, een soort van opbergrechthoek. Het allermooiste is natuurlijk de onperfectie van de letters die met inkt zijn geschreven. Gedrukt is zo onpersoonlijk, maar weliswaar nog altijd persoonlijker dan een e-mail.
Nu is het zo, dat ze bij mij aan het verbouwen zijn, nieuwe postbakjes. 2 Weken geleden hiervan de sleutel gekregen en vorige week zouden deze bakjes in gebruik genomen worden. Helaas kon ik de sleutel niet vinden, ik had het waarschijnlijk op een te speciale plek neergelegd. Vandaag heb ik m eindelijk gevonden. Met smart wilde ik mijn postbak checken...maar was deze smart wel terecht?

Saldo van 1 week post:
waarvan ongericht:
-3 verschillende pizzeria folders
-reclame van een ambachtelijke meubelstoffeerderij
-AH bonus krantje die geldig was t/m eergisteren
-De buidel (diverse folders in een eh buidel)
-2 verschillende geplastificeerde bundels reclamefolders
-reclame van Scheidegger
-folder over cremeren of begraven
-een of ander bonboekje
-reclame van fitnessfirst
-het Parool

waarvan gericht:
-folders van de ddd van de bijenkorf...van afgelopen weekend
-herinnering van de gemeente dienst wonen
-2x post die gericht is aan de vorige bewoner
-catalogus van bedrijf waar ik ooit een fatboy kocht (met overigens leuke, doch dure artikelen)
-de Viva (gewonnen abonnement)
-de Esta (deze keer gratis bij de Viva)
-de Elsevier (proefabonnement)
-1 aan mij gerichte envelop met balpen geschreven...

Zwaarmoedig geworden van de hoeveelheid spam die ik had ontvangen, werd ik toch een beetje blij van de laatste post, de aan mij gerichte envelop met balpen geschreven. Maar helaas. Bij het openen ervan vond ik een kettingbrief. Of ik onderbroeken wil opsturen....

Post in je postbak is dus ook niet alles. Geef mij dan maar een e-mail...wellicht onpersoonlijker, maar het ruimt een stuk sneller op.

Geen opmerkingen: