woensdag, december 28, 2005

Jaren-geleden-foto is ook goed

Een pasfoto: heet het zo omdat het idee is dat dat een foto is van "pas geleden", van zonet, recent??

Het nadeel van je OV ophalen is altijd dat je pasfoto's nodig hebt. Vroeger zou ik die dan gewoon laten maken, maar tegenwoordig haal ik gewoon mijn kamer overhoop in de veronderstelling dat ik vast nog ergens wel oude pasfoto's heb liggen. Voor dat geld drink ik namelijk liever een biertje.

Omdat ik binnen de gewenste tijd (5 minuten) geen pasfoto vond, besloot ik, gewapend met de schaar, mijn oude OV van vorig jaar eens te behandelen om zodoende mijn foto er uit te knippen.
Hier baalde ik wel van, want ik had hem ook kunnen inleveren bij de Gieter, zodat ik weer een biertje kon krijgen.

Toen ik mijn oude OV gesloopt had en mijn afhaalbericht erbij zocht, kwam ik erachter dat ze 2 pasfoto's nodig hadden. Al dat geknip was nu weer voor niks geweest...
Ik moest toch maar weer op zoek gaan naar 2 foto's.

Na veel gespeur, vond ik ze! Ze waren weliswaar gedateerd uit augustus 1999 (dus zo'n 5,5 jaar geleden) maar ach, ik leek toch verdomd veel op dat meisje van toen: badend in vrije tijd, onbezonnen, altijd willen uitgaan, parttime werkend, parttime studerend, hekel aan opruimen en afwassen, gat in de hand hebbend....

Nee, veel ben ik niet veranderd. Zo'n pasfoto kan je dan ook nog jaren gebruiken...

Geen opmerkingen: