woensdag, december 14, 2005

King Kong da movie

Al dat gestress was niet voor niets...

Rond kwart over 6 haalde hij mij op, richting Tuschinski, op zoek naar een parkeerplaats.

Aan de overkant stonden dranghekken. We liepen over de rode loper en gingen naar binnen. Alhoewel de catering ons wou voorzien van jus, wijn of een dure vorm van H2O kozen we beiden toch voor het goudgele vocht van Amsterdam: een Heineken gaat er altijd in.

Er worden hapjes uitgedeeld. Hapjes van Van Dam. Wel grappig, mijn "werk"buurmancollega. De saucijzenbroodjes smaken erg lekker, maar kruimelen heel erg. Omdat ik er te veel bij na moet denken, besluit ik na driekwart dat ik het broodje laat voor wat het is.

We gaan naar boven, zodat ik mijn jas bij de garderobe kan droppen en naar het toilet kan gaan.

Daarna willen we toch maar eens onze plekjes opzoeken. Voor ons lopen de Veerkampjes (inclusief cameraploeg). Ik moet altijd wel om ze lachen. Alhoewel Coen ze abnormaal normaal vindt, vind ik ze toch wel grappig. Zo typisch Amsterdams, normaal, maar niet gewoon.

Overigens, wij hadden de BESTE plekken van de HELE zaal! Balkon, middelste vak, middelste rij, middelste stoelen: IDEAAL! Ook werden wij voorzien van een flesje drank en een box Pringles. Wat een luxe allemaal! Als ik dat bij ieder bioscoopbezoek had, ging ik wel wat vaker naar de bios!

Om iets over half 8 begon de film....een lange zit...geen pauze...maar DRIE uur lang zittten voor een film!

King Kong. Het echte verhaal heb ik nooit gekend. Enkel dat KK met een vrouw de Empire State Building beklom. Daarvan kende ik het. Maar de rest?

Het begin van het verhaal was wel ietwat langdradig. Op den duur hadden we zelfs het gevoel of we misschien toch bij een andere film zaten. Maar uiteindelijk, dat ze bij het eiland kwamen (ja, dat verklap ik dan maar mooi eventjes) ja, toen begon het wel spannend en soms ook wel wat komisch te worden...

Het was een leuke film om gezien te hebben in de bioscoop, zeker! Geen typische mannen- of vrouwenfilm: eerder een typische datefilm.

Na de movie was er nog een afterparty in de Odeon waar wij dan ook heen vertoefden.
Hans Dulfer, DJ Chucky en vele anderen entertainden ons...

Heb echt een superleuke avond gehad!!

Geen opmerkingen: