woensdag, december 21, 2005

Neuk je ziek!

Bah, om ziek van te worden: de nieuwe zorgverzekering.

Al eerder werd ik behoorlijk gestoord van, maar nu helemaal. Waar zal ik het best geholpen worden en waar betaal ik het minst?

Keuzes maken, we doen het elke dag. En ook al ben je gezegend met keuzes, het is niet mijn favoriete bezigheid. Hoe meer werk je er van maakt om iets uit te zoeken, hoe ontevredener je uiteindelijk wordt met de gemaakte keuze. Heb je er wel goed aan gedaan om die keuze te maken? Of had je beter toch dat andere kunnen kiezen?

Mijn zorgverzekeraar deed mij een aanbieding. Eentje waar ik niet zo om stond te springen, heel vaag en onduidelijk vond ik het allemaal, en vooral duur. En mijn geboortedatum wisten ze na 24 jaar nog niet. Pff, betaal je daar nou premie voor?

Op www.kiesbeter.nl zou alles helder, duidelijk en overzichtelijk naast elkaar staan. Nou vergeet het maar. In de jungle van voorwaarden, bedragen, wel of niet inclusief, werd ik niet veel wijzer. Wel zieker.
Des te meer reden om er een af te sluiten,

Gelukkig kreeg ik hulp uit onverwachte hoek. Leon belde me op. Ik vertelde hem dat ik bijna krankzinning werd van alle rompslomp, welke het mij nu toch allemaal heeft gekost en dat ik geen stap verder ben.
Hij attendeerde mij op eens te kijken op www.studentenpolis.nl. Voor slechts 97,25 (obv geen eigen risico, basis: 87,30 en aanvullend 9,95) ben je bij cz o.a. verzekerd voor:

*pil: 100% vergoeding
*brillen/lenzen: 95 eu p/24 maanden (bij de meesten vergoeding per 3 jaar!)
*consult tandarts: 75% vergoeding (tot een maximum van 450 eu)
*huisarts: 100% vergoeding

Tevens krijg je per jaar gratis 100 condooms!

Kijk, daar wordt een mens nou vrolijk van!
Niet ziek in elk geval.
En mocht je daar niet zo zeker van zijn, je krijgt ook nog een mogelijkheid om je gratis jaarlijks te testen op SOA's/ HIV en AIDS.

Geen opmerkingen: