maandag, december 12, 2005

Verslaafd aan Dirk (vreemdgegaan tijdens Albert?)

Ik wist dat het ervan zou moeten komen... probeerde er echt alles aan te doen om dit te voorkomen... maar het mocht niet baten: de tijd was (weer) gekomen...

Met klamme handen sta ik voor het pand. Ik hef mijn hoofd op. Wat een groot gebouw!
De irritantie melodieën van de speelautomaat voor kinderen trekken mijn aandacht. Ik laat mij meeslepen door de aantrekkingskracht van de lichtjes in het complex.

Een klein schuldgevoel heb ik naar Albert toe. Hij stond mij vaak bij, hielp me, daar, waar ik in bezwijkte. Albert is weliswaar makkelijk, maar hij kost mij klauwen vol met geld...

Mijn hart gaat tekeer als ik door de poortjes loop. Geen weg meer terug...

"STICK TO THE LIST!", probeer ik mijzelf duidelijk te maken.

Rode vlakken met gele cijfers trekken mijn aandacht. Ik dwaal af... Speciale bakken vliegen rond in mijn gedachten. Als een Alice in Wonderland probeer ik mij staande te houden...in de Dirk.

Enkel een biefstukje en sla stond op mijn lijstje.

Met niet alleen een schuldgevoel kwam ik weer bij bewustzijn buiten, maar ook :

*1 pakje mentholsigaretten (omdat ik keelpijn heb. Ja, heel hypocriet, mar het rookt een stuk beter)
*zalmfilet (in het kader van laat ik meer vis eten op mijn brood)
*1 pizza mozzarella (voor het geval ik geen zin en puf heb om te koken)
*stuk jonge kaas (want stel je voor dat ik geen zin heb in pindakaas, vlokken, vruchtenhagelslag, hagelslag, diverse jams, chocoladepasta's, pate, grillworst, prociutto cotto, paturain of zalm...)
*1 fles blanke azijn (die had ik nog niet in mijn collectie staan, wel de balsamicoversie overigens)
*2 pepersteaks (was in de aanbieding, dus ja, dat kan je niet laten liggen)
*finesse koksroom (ook in de aanbieding en houdbaar t/m april 2006)
*4 pakjes aardappelen met smaak van bieze (omdat ze in de aanbieding waren) (heb trouwens ook nog 3 kilo biologische aardappelen liggen, dus ik weet wel wat ik de komende maanden zal gaan eten :S)
*calve slasaus (heb weliswaar nog 2 andere soorten sladressings (ongeopend) thuis staan, maar ik had nu meer trek in deze naturelversie)
*2 bapao's (voor het geval ik trek heb, maar geen zin heb om brood te smeren)
*spekreepjes (altijd handig voor pasta's of stampotten)
*courgette, komkommer, romatomaten (in het kader van laat ik eens ook wat groente in mijn koelkast hebben)
*eieren (er moet een continue ijzeren voorraad staan van minimaal 2 eieren. Aangezien ik bij mijn avondeten o.a. 2 eieren zal eten (voor de sla en spinazie) zal de voorraad van de eieren drastisch dalen...)
*2 pakjes smint= 4 doosjes (noodzakelijk om in mijn rookbehoefte te voorzien)

Gelukkig was ik het biefstukje en de sla niet vergeten.

Thuis aangekomen probeer ik mijn al volle koelkast en vriezer de rest bij te proppen (met de inhoud kwam Albert vorige week mee). Het lukt nog net.


Boodschappen doen: voor mij een walhalla aan koopjes, maar een hel voor mijn portemonee...

Geen opmerkingen: