zondag, december 11, 2005

Ziek, duf en saai

"Had mijn moeder dan toch gelijk?", vroeg ik mij af...

Als ik met natte haren over straat zou lopen of ik zou urenlang in de tocht staan, dan vertelde mijn moeder dat ik daar ziek van zou kunnen worden: een verkoudheid zou kunnen ontstaan.

Zo eigenwijs als ik was, trok ik mij daar natuurlijk niets van aan. Met name, omdat ik van mening was dat verkoudheid een virus was en wat je dus door besmetting gekregen moet hebben. Aan de andere kant, waar ik geen rekening mee had gehouden, is dat door die kou het je weerstand kan verzwakken, waardoor je wel vatbaarder wordt voor die virussen.
(Overigens had ik een 5 op mijn eindexamen voor Biologie.)

Afgelopen vrijdag en zaterdag totaal ruim 12 uur in de tocht gewerkt: sniksnik, bibberbibber... Met het oog op dat ik maandag 2 tentamens zou hebben én omdat ik me beroerd voelde, besloot ik zowel de vrijdag- als de zaterdagavond niet uit te gaan. Niet dat dat veel effect had...

Vandaag, zondag, voor het eerst mijn boek opengeslagen, met een snifneus en keelpijn.

Actieplan anti-verkoudheid slash keelpijn weer van de plank gehaald...

*Ben me nu al aan het misselijk eten aan honingdrop van Venco. Ik, als nagenoeg geen snoepeter zijnde heb hier een hekel aan, maar ja, het helpt wel.

*Vanavond zal ik mijn keel gaan spoelen met zout water (YEAGH!), dit schijnt bacteriën te doden. Overigens -nu ik het zo teruglees- wel raar, want hebben we met een verkoudheid niet te maken met een virus? Nuja, zoals ik al zei, ik had niet voor niets een 5 voor dat vak...

*Zal tijdelijk moeten overgaan tot het roken van Mentholsigaretten, uiteraard wel inclusief bijbehorende Smint.

*Meer vitamine c tot me nemen, d.m.v. meer vruchtensappen of (multi)vitamepreparaten o.i.d.

*Het eten van meer zink (niet letterlijk). Dat houdt onder andere in rood vlees (biefstukje dus). Ui zorgt voor verlichting, dus dat zal dan gecombineerd worden met een salade. Das zo slecht nog niet. Tevens vormt eieren ook een goede bron van zink, en wanneer ik dit zal combineren met spinazie (vitamine C, beta caroteen en A) zal dit tevens heilzaam werken tegen mijn keelpijn.

*Trachitol en Nurofen een x aantal keer per dag tot me nemen.


Ik bemerk zojuist dat het ook mijn creativiteit ten nadele heeft beïnvloed. Ga nu dus maar weer verder met leren...

Geen opmerkingen: