zondag, maart 26, 2006

Tempus fugit versus Festina lente

mijn studieboeken hebben het zeer
en wachten tot ik ze bestudeer

want als je niet –zoals het hoort-
op tijd begint
is er een grote kans dat je onvoldoende scoort

maar dat studeren komt nog wel
in de praktijk leer je toch heel snel

morgen is er weer een dag
en anders overmorgen
een week die telt er zeven
dus stop eens met die zorgen
geniet eens van je leven

maar wat is dan zo je-van-het
bij het roken van een sigaret?

je bent namelijk wel een idioot
als je van te voren weet
dat het leidt tot de dood

toch weet ik dat ik ‘t niet laten kan
en ik geniet er dan ook telkens van

morgen is er weer een dag
en anders overmorgen
een week die telt er zeven
dus stop eens met die zorgen
geniet eens van je leven

in de keuken staat een vieze vaat
die er al een tijdje staat

maar wordt het niet te gek
als je met stokjes leert te eten
want je hebt geen schoon bestek?

toch laat ik liever de boel de boel
dat geeft mij een veel fijner gevoel

morgen is er weer een dag
en anders overmorgen
een week die telt er zeven
dus stop eens met die zorgen
geniet eens van je leven
driehonderdvijfenzestig heeft een jaar
met schrikkel ééntje meer
daar zitten heel veel morgens tussen
wellicht dat ik het dan weer eens probeer

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi,

Geen reactie op je teksten die ongetwijfeld briljant zijn, daarvoor is het om 04:55 een beetje laat...Wel erg gezellig met je net..

Binnenkort ff iets afspreken?

xAx 0615023901

Anoniem zei

PS vanavond leuk feestje in de Jimmy georganiseerd door een vriendje van me ism models at work. Dimitri draait, invites only, wordt wel lachen. Weet niet wanneer je dit leest, maar laat ff weten als je zin hebt om langs te komen, dan zet ik je op de lijst.

Anoniem zei

Ondertussen wél begonnen met studeren? Het is alweer een tijdje geleden, je laatste update! hihi.
Ik ben nog steeds niet begonnen en mijn scriptie schiet ook niet op. Ik ga het allemaal niet halen voor 13 juni, dus ik loop geheid studievertraging op... Wat een kutgevoel is dat zeg! x Car

Eva zei

Ah joh, tis niet het einde van de wereld! Amerika! Dat is pas het einde van de wereld (nuja, ik bedoel het ligt een stukkie verder dan Den Helder :P)...Verheug je maar gewoon op de leuke dingen, nietwaar?

Anoniem zei

ik hoorde gisteren toevallig dat festina lente geen ijsje is maar in het latijns 'rustig aan' betekent. Grappig!